Maträtter som vi har ätit i veckan

I tisdags åt vi från Middagsfrids Matkasse, det är Italiensk vecka, denna vecka, rätten hette Pasta Frutti Di Mare,
ingen vidare smak direkt, fast det var räkor i.
 
Det fick vi knappt svälja heller, för då ringde dottern o sa att hon hade ont i lederna. Dagbarnen hade gått hem, men våra dagbarn behövde middag. Vi värmde upp djupfryst mat, sambon lekte lite med dem, de fick välling, byttes blöjor och det blev pyjamasen på. Typiskt nog är deras pappa i USA denna vecka till på måndag, genom arbetet.
 
Onsdag var hon piggare. Då åt vi Pannerad Kycklingfilé med gratinerade grönsaker(i ugn). Rotfrukterna i ugn vart mycket starka! Men kyckligfilén mycket god! Även grönsakerna som var med!
 
Idag, torsdag, åkte vi över till henne och åt varm korv o mos.
 
Ha en bra kväll!
 
KRAM!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Maten ser god ut, och va bra att ni kan hjälpa henne när hon inte mår bra.
Kram!

Svar: Ja, fast den med kycklingfilén o rotfrukterna var lite stark! Det är bra att vi bor så nära varandra, när hon behöver hjälp!Kram!
Kattägare

2014-05-15 @ 21:08:13
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Susanne

Trevlig blogg..:)

Svar: Tack så mycket!
Jane
Kattägare

2014-05-15 @ 23:31:02
URL: http://www.mylovleydog.de
Postat av: frida ehn(25frida)

Hej! Vad bra att ni var och hjälpte dottern med pojkarna när hon hade ont. Kul att ni lagar mat från olika matkassar.. Tycker du om att laga mat? Själv lagar jag mycket mat och ibland hittar jag på egna maträtter på sånt jag tycker om. Min kille och familj tycker om att få smaka på det jag lagar och bjuder dom på

Svar: Ja, men jag tror att hon smittade oss, för nu har vi ju feber och är förkylda. Vi har inte råd att fortsätta med Matkassar längre, kanske en gång/månaden. Nej, jag lagar ingen god mat, har ingen fantasi, så det gör min sambo. Det är mycket godare när andra lagar mat, dottern lagar jättegod mat! Ha det bra!
Kattägare

2014-05-17 @ 09:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0