Idag har det hänt lite av varje!

 
Idag ringde jag till Sös och bad om en tid till endoskopi (ska ta bort en polyp i tarmen),
 
sedan Speacsavers o beställde tid till synundersökning (efter gråstarroperationen), jag fick tid redan idag. Men det var ingen idé att se ut glasögon, eftersom operationen på vänster öga var misslyckad, ser bara med 60% på det ögat (mycket sämre än innan operation) och 90% på högra ögat. Ska till en annan optiker här i läkarhuset, som den här optikern skickade papper till. Hon ska kolla om jag behöver speciella glasögon! Jag ska ringa till Globens ögonmottagning och be att få min journal, det tyckte den här optikern med.
 
Sedan ringde jag veterinären och frågade vad vaccinationen egentligen är till för, för katterna som måste tas varje år? (330:-/katt). Jo den är livsviktig sa de, om de träffar andra katter, på utställningar eller ute om de är utekatter! De träffar aldrig andra katter sa jag, de är innekatter. Jasså, då behöver de bara ta den var tredje år sa hon! Då har vi vaccinerat våra innekatter i 14 år, varje år, fast det egentligen behövdes bara tas var tredje år! Sen frågade jag om kloklippning, det kostade 190:-/katt!
 
På hemvägen gick vi in på Mc Donalds, men tog maten med oss hem.
 
Tvättat två maskiner och diskat två ggr, finkoppar som skulle byta skåp, som inte såg rena ut!
 
I morse beställde jag två Tights (till tunikan som jag fick av Jennifer), en pikétröja till sambon och la dit en rabattkod, men det gick inte, för då kom jag under 200:-, så jag beställde en födelsedagspresent till Melker i augusti, som jag lagt i "önskelistan", då fick jag mer rabatt, men kom över 200:- iaf!
 
 
 
Ha en bra kväll!
 
Kram!
 
 Tunikan jag fick av Jennifer!
Middagen!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Kreativ dag helt enkelt 😊! Sånna dagar behöver man ibland! Puss

Svar: Ja, det tog lång tid att skriva dagbok!
Kram! <3
Kattägare

2014-05-26 @ 19:02:15
Postat av: Frida Ehn(25frida) från grattisbio

hej! vad mycket du fick gjort. okej så ni har vaccinerat era katter varje år fast dom är innekatter.. själv har jag aldrig vaccinerat min katt och jag har haft katten i 8 år och bara som innekatt. i helgen när jag och min kille var ute med våra två katter i koppel på gården där jag bor fick min katt konstigt nog en fästing på sig som jag inte vet vart den kom ifrån när gräset på gräsmattorna precis var klippta. trodde katter mest kunde få fästingar i högt gräs och vid bäckar eller i skogspartier.. men som tur var hade inte fästingen blivit så stor så den var mycket lätt att ta bort..

Svar: Vi får ju påminnelse varje år om att "Nu är det dax att vaccinera Flisan eller Smulan", så vi trodde att man måste göra det, precis som med hundar! Det var ju bra att ni fick bort fästingen på katten! Ha det bra!
Kattägare

2014-05-28 @ 20:21:28
Postat av: Frida Ehn(25frida) från grattisbio

ja, mycket bra att fästingen kom bort på min katt.. men det verkade inte som katten hade märkt att den var på hennes kropp och sen så hade den inte fått i sig så värst mycket blod som tur var..
jag längtar till juli då jag och min kille har semester tillsammans. vi ska vara 1 vecka i stockholm då och gå på lite olika museer och sola, bada och träffa släkt till min kille och vänner till oss båda två..sen ska vi vara hemma i karlstad hos mig och umgås med min familj och släkt och så ska vi någon gång under sommaren ha ett stort kalas för både mig och mina systrar eftersom min ena syster fyller i juli och min ena syster och jag själv fyller år i augusti. hoppas på att det blir en solig och varm sommar i år som det blev förra året under juli när jag då hade semester

Svar: Jag gillar inte muséer, tycker de är så tråkiga, men alla tycker vi olika! Sola kan jag inte för min epilepsi, då får jag anfall, inte bada heller, eftersom om jag får ett anfall, så drunknar jag.. Men umgås med släkt tycker jag om! Hoppas att det blir fint väder på era födelsedagar!
Kattägare

2014-05-29 @ 12:16:44
Postat av: frida ehn(25frida)

Okej. Jag älskar museer. Men går inte så ofta på det. Bada på sommaren gör jag inte så ofta nu men betydligt mer när jag var mindre.

Svar: Ja, upp till tonåren var man ju som en fisk i vattnet!
Kattägare

2014-05-29 @ 19:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0