Påsklunch hos dottern med familj

 
Påsklunch hos dotter med familj! Hennes svärföräldrar var där också.
 
Mycket god mat, det är ju svårt att sluta att äta när det är så mycket gott. Sedan när man var proppmätt kom tårta och kaffe!
 
Pojkarna fick varsin leksaksmotorcykel, som gillades skarpt i stället för godis i Påskägg.
 
Ha en fortsatt trevlig Påskafton!
 
Kram!
 
 Maten + en tom korg där Jansson skulle stå, men stod i ugnen för tillfället.
 
Melker äter.
 
Melker o Anton packar upp motorcyklarna.
 
Melker kör med sin motorcykel.
 
Tårta, kaffe o Melker.
 
Anton väntar på tårta.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida Ehn(25frida) från grattisbio

hej! vad roligt ni verkar ha haft det på påsken med din dotter med familj och hennes svärföräldrar.. mycket gott ni har ätit och kul att pojkarna tyckte om sina motorsycklar dom fick.
jag och min kille har också haft det bra i påsk.. vi handla en massa mat och var hemma hos mina föräldrar och lagade påskmat och så hade jag bakat kakor och rulltårta. jag hade grädde och persikobitar på rulltårtebitar till fika.. jag och min kille stod för all mat och fika eftersom mina föräldrar hade varit utomlands och kom hem på långfredag och sov över hos min ena syster med familj innan mina föräldrar och min ena syster med familj åkte hem till mina föräldrar på påskafton.. alla blev så glada och stolta över det vi hade gjort till dom.. sen fick alla en massa godis och så hade två av mina syskonbarn som är 7 år och snart 4 år gjort en påsktävling ute på gården hos mina föräldrar som gick ut på att vi skulle leta efter olika saker och så. det var jätteroligt..
sen i går på påskdagen var vi alla till min ena moster med familj på lite middag och fika och kombinerat 25 års kalas för min ena kusin som fyllde 25 år i slutet av mars. då kom min mormor och min andra moster också så då var vi fullt hus. kul att träffa nära och kära och umgås när inte alla ses så ofta eftersom alla inte bor på samma ställe.
hoppas ni får en fortsatt bra vecka denna vecka

Svar: Vad snälla ni var som gjorde påskmat till dina föräldrar och mycket folk verkar det ha varit, det är kul! Jag har varit förkyld och haft feber hela påsken, men kunde inte stanna hemma på Påskafton. Idag skulle vi fika hos mina svärföräldrar, men min sambo fick gå ensam tillsammans med dottern o familj. Sönerna har varit hos läkaren nu också. Snoriga och hostar, så de fick hostmedicin!
Kattägare

2014-04-21 @ 10:15:19
Postat av: Frida Ehn(25frida) från grattisbio

okej vad synd för dej att du inte kunde följa med till dina svärföräldrar..
mina föräldrar blev jätteglada och stolta över påskmaten jag och min kille hade lagat och allt fikabröd jag hade bakat. min mamma tyckte det var skönt att få komma hem och bara ta det lugnt och äta allt gott vi bjöd på istället för att det ofta ska vara hon som står och lagar mat när det är påsk.. jag vill visa att jag kan vara snäll och bjuda på god mat också.. mina föräldrar och min ena syster och hennes man berättade mycket för mina mostrar, min ena mosters man och min mormor vad snälla jag och min kille hade varit som hade handlat massa påskmat och annat till frukost och lagat påskmat åt dom. men jag fick betalt för allt jag hade handlat så det var snällt av mina föräldrar tyckte jag.. mina föräldrar har varit utomlands på Lanzarote i två veckor och dom kom hem till sig tillsammans med min ena syster med familj på påskafton.. jag ville visa att jag också kan laga god mat och har lärt mig mycket om mat nu när jag jobbar för fullt på en restaurang om dagarna.. jag får lära mig mycket om mat där fast jag jobbar som diskare.

Svar: Vad kul att de uppskattade det så med maten! Så du har fått jobb du, har du jobbat länge?
Kattägare

2014-04-21 @ 22:52:37
Postat av: Anette

Så mycket smaskigt!!

Det känns som man går upp ett par kilo när det är såna här storhelger.... Kanske man borde äta knäckebröd o dricka vatten resten av veckan...;)

Påsken har varit bra här i Motala :) Både på Påskafton o Påskdagen var sonen här (dottern var bortrest med sin pojkvän). Vi har även haft några vänner på besök.
Ett biobesök hann vi med också.

Härligt väder blev det med både sol o värme! :D


Svar: Nej, till helgen ska man äta lite gott! Vad trevligt ni verkar ha haft det också! Idag skulle vi till mina svärföräldrar och fika, men jag har ju haft feber och varit förkyld hela Påsken, så sambon fick gå ensam! Så fint väder, men kan ej gå ut, för då stiger febern o jag får mer EP-anfall!
Kram! <3
Kattägare

2014-04-21 @ 23:06:55
Postat av: Anette

Åh, tycker så synd om dig som regelbundet får dras med feber o förkylningar! Vad säger dina läkare? Finns det inget som kan stärka ditt immunförsvar?
EP-anfall - usch det låter otäckt....
När började du få sådana anfall?

Om du bodde närmare så skulle jag komma till dig med ett knäckebrödspaket....näää - en bullpåse ;)
Kram <3

Svar: Bullpåse skulle vara gott! :) När man har fem kroniska sjukdomar, är man nästan jämt sjuk. EP har jag haft sedan tonåren, i 44 år nu. Men sluppit stora anfall de 10 sista åren, får bara små anfall, som jag styr upp med att ta lugnande medicin så det inte blir något stort anfall. Äter minst fem mediciner för den/dygn. Sedan har jag min tarmsjukdom sedan 1985, DEN GER DÅLIGT IMMUNFÖRSVAR! År 2000 fick jag Högt blodtryck och Blodtrycksfall och år 2011 fick jag Psoriasis i hårbotten ännu så länge.Jag hade feberkramp när jag var liten och fick hög feber. Det övergick till EP på sommarlovet mellan 8:an o 9:an. Så i 9:an sjunk mina betyg, inget Gymnasium där inte. Men jag hade tre arbeten som väntade på mig efter 9:an iaf! EP-anfall ser inte roligt ut, men vi som får det, märker inget, förutom att man blir mycket trött efter och får träningsvärk. Nu äter jag 16 mediciner/dygn och flera av varje av en del, så det blir 30 tabletter/dygn.
Kattägare

2014-04-22 @ 00:25:55
Postat av: Frida Ehn(25frida) från grattisbio

Jag har jobbat lite mer än 2 år på restaurang som diskar.. jag har fått hjälp av folk arbetsförmedlingen att få jobb utifrån mitt handikap som hörselskadad.. när jag jobbar på jobbet får mina chefer på jobbet ett bidrag av arbetsförmedlingen för att jag får jobba där.. sen så går jag på tillsvidareanställning och det innebär att jag får skriva på ett papper efter 1 eller två år om att vara kvar på jobbet. jag är så glad att jag nu har ett jobb som jag trivs med och som jag är fast på. innan jag fick jobb som diskare då jobbade jag lite här och där på olika restauranger eller som städare inom något som heter samhall och då städade jag på ikea och sen har jag jobbat på ett café på en secundhandbutik och sen har jag också varit arbetslös ett tag. så nu är det skönt att jobba och få riktig lön.. annars har jag mest fått aktivitetsstöd i från arbetsförmedlingen och försäkringskassan..

Svar: Vad kul att du har jobb! Det har du inte berättat förut! Kul att du trivs också! Här har vi fått maginfluensa idag!
Kattägare

2014-04-22 @ 19:15:10
Postat av: Linda K - Hemma hos Klintons

Låter som en toppenmysig påsk och så mycket god mat. Vad grabbarna har hunnit bli stora. kram kram

Svar: Ja, man blev proppmätt. Då har de gjort en gräddtårta också! Man märker på barnen vad tiden går! Anton (den äldsta) fyller tre år i juni och Melker två år i augusti!
Kram!
Kattägare

2014-04-23 @ 09:29:12
URL: http://houseofklinton.com
Postat av: Frida Ehn(25frida) från grattisbio

vad synd för er att ni har fått maginfluensa.. hoppas den går över snart..

Svar: Ja, tack det har så gott som gått över nu. Men nu har förkylning o feber avlöst! Ha det bra!
Kattägare

2014-04-23 @ 18:29:44
Postat av: Anette

Maginfluensa!! Men usch så trist! :( Är både du o sambon drabbade?

Hur länge har du varit sjukpensionär?

Idag har jag varit ute i det fina vädret och gått en promenad längs med Göta kanal. Min gubbe slutade kl 16 så då gick jag o mötte honom :)
Krya på dig så gott det går!
Kram <3

Svar: Maginfluensan har så gott som gått över nu! I morse vaknade jag med feber och förkylning och min sambo med migrän. Jag blev sjukpensionär år 2000, då tyckte FK att jag var sjukskriven för mycket! Vad mysigt att gå utmed Göta Kanal! Jag har alltid drömt om att åka på Göta Kanal! Men så mycket pengar har man inte! Tack, jag försöka att krya på mig så jag kommer till tandläkaren på fredag!
Kram! <3
Kattägare

2014-04-23 @ 19:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0