Inget läkarbesök idag, men dottern med söner kom

 
Jag ringde till en bra öron-, näsa- halsläkare idag för hostan och febern. Men hon hade ingen tid förän den 25/4! Hon hänvisade till husläkaren, men dit orkar jag inte gå. De säger de ju bara att det är virus!
 
Tarmen har börjat krånglat också, så jag skulle börja med stolpiller!
 
När dagbarnen hade gått hem, kom dottern med söner och åt och färgade mitt hår!
 
Ha en bra kväll!
 
Kram!
 
 
Anton 2 år och snart 10 månader och Melker 1 år och snart 8 månader!

Kommentarer
Postat av: Frida Ehn(25frida) från grattisbio

vad kul att du fick besök av din dotter och hennes söner.. fina söner dottern har..
jag älskar barn och barn älskar mig mycket. efter sommaren ska jag bli moster för 5 gången.. min ena syster ska få sitt tredje barn..

Svar: Vad roligt att du moster igen! Jag har inga syskon, inte vår dotter heller, så det är kul att dottern har två söner + att hon har fyra dagbarn. Nu har hon skaffat sig en minibuss också, som de kan röra sig lite lättare fram än i kollektivtrafiken.
Kattägare

2014-04-08 @ 09:43:56
Postat av: Frida Ehn(25frida) från grattisbio

okej vad roligt att din dotter har skaffat sig en minibuss så hon lättare kan ta sig fram med sina söner och dagbarnen..
ja, det ska bli kul att bli moster igen..

Svar: Ja, det är lite svårt med dubbelvagnar och sådant i bussar och T-banor. Hur gammalt är barnet som är äldst som du är moster/faster till?
Kattägare

2014-04-09 @ 11:19:21
Postat av: Anonym

min ena syster har en son som har fyllt 7 år i mars och en dotter som fyller 4 år i maj och min andra syster har en son som blir 7 år o december och en son som har fyllt 3 år i januari och sen ska hon få ett barn till i september..

Svar: Jaha då är de nästan jämngamla då!
Kattägare

2014-04-09 @ 18:42:09
Postat av: Frida Ehn(25frida) från grattisbio

ja, dom är nästan jämngamla.. mina systrars största barn är bägge födda 2008 fast igentligen skulle min ena systerson föddas i januari 2009 men han föddes lite för tidigt så därför blev han också född 2008.. alla mina syskonbarn är födda förtidigt.. sen har det inte varit så lätt för min ena syster att få barn eftersom hon har haft cancer och det då inte har varit säkert om hon skulle kunna få barn och innan hon fick sitt sitta barn så var hon tvungen att frysa in ägg för att sen förra i hop det med pappans sperma innan dom kunde sätta in befruktade ägg i henne igen.. men innan det skulle bli av så blev hon gravid på naturligt viss fast hon hade cancer och sen när hon skulle födda då fick hon födda sin dotter nästan 2 månader för tidigt.. hon skulle få dottern 1 juli men fick henne istället 31 maj.. sen när hon fick sin son då fick hon födda honom lite mer än 1 månad förtidigt.. så min ena syster har inte haft det så lätt med sina graviditeter under tiden hon har varit cancersjuk i olika omgångar..

Svar: Denna hemska cancer! Det är en jag bloggar med som har cancer och får pendla mellan hemmet och sjukhuset hela tiden! Hon har 10 barn och 11 barnbarn!
Kattägare

2014-04-10 @ 18:22:12
Postat av: Frida Ehn(25frida) från grattisbio

Ja, det är mycket hemskt med cancer..min morfar dog i magcancer när jag var 14 år.. min syster har haft cancer i två omgångar men sen också med lite små komplikationer efteråt också. hon var 15 år redan när hon fick cancer första gången och sen var hon 30 år när hon upptäckte att hon hade fått cancer igen efter att lite av den gamla cancerknölen hon hade haft i sitt ena knä hade blåsat upp igen.. men sen efter det fick hon i september förra året ta bort benet en bit ovanför knät och neråt för att slippa få mer komplikationer. så nu har hon en protes och hon klarar sig bra med den. jag har varit rädd många gånger att hon ska dö när hon har haft sin cancer.. när hon fick cancern vid 15 års ålder första gången då var jag inte så förstående med vad cancer var för jag var själv 8 år och så fick jag själv veta om att jag var hörselskadad sen jag föddes och fick mina hörapparater först då.. men sen när hon fick cancern andra gången då var jag 23 år och förstod mer om cancer och var mer rädd då att mista henne för hon står mig mycket nära.. kan prata med henne om allt och jag är glad att hon är läkare så man kan få hjälp med saker när man är sjuk.. hon har varit till en mycket stor hjälp för mig när jag har haft min öroninflammation och varit orolig en massa då..

Svar: Tänk att de inte kan komma fram till något som botar cancer innan det bryter ut!! Undrar om det det är ärftligt? Mamma dog ju av det, men då var hon 93 år. <3
Kattägare

2014-04-11 @ 07:13:28
Postat av: Frida Ehn(25frida) från grattisbio

ja, verkligen.. tycker det borde finnas botemedel för cancer.. ja, det kan nog vara ärftligt med cancer.. är det bara din mamma som har haft cancer i din familj och släkt?
i min familj och släkt är det bara min ena syster och min morfar som har haft cancer.. men morfar dog av sin magcancer. när han dog var han 73 år.. jag såg upp till min morfar väldigt mycket för han var allt för mig och han var omtyckt av många eftersom han var engaserad i allt från politik till att hjälpa folk med olika funktionshinder. sen hjälpte han min ena moster väldigt mycket med saker och ting i vardagen för hon har själv ett handikapp..
jag tänker ofta på min morfar och vill att han ska vara stolt att man har jobb och klarar sig för hans mål i livet var att alla i hans släkt skulle ha det bar och kunna försörja sig.. när min morfar dog hade jag svårt att se honom ligga i sjukhussängen för jag var så ledsen. sen har jag ett fint minne kvar sen innan min morfar blev dåligt och fick sin magcancer och det är att jag och min morfar var ute och cyklade tillsammans runt en sjö en bit ifrån där min mormor och morfar bodde och där min mormor fortfarande bor kvar i deras hus. sen när jag var 8 år och min syster fick sin cancer första gången i knät var min mormor och morfar ofta och tog hand om mig och min andra syster när mina föräldrar var mycket med min syster på sjukhus. nu har jag bara min mormor kvar i livet och hon blir 81 år i augusti.. hon betyder mycket för mig och jag är stolt över henne att hon klarar av att bo kvar i huset som hon och min morfar en gång köpte till sig. på tomten där hon bor har hon också ett växthus och en gäststuga som min morfar har byggt själv. förr hade min mormor också en bil.. sen några år tillbaka har hon inte det för ena bilen hon hade sen morfar levde krockade hon med.. ska hon någon stans åker hon med en granne eller så hämtar mina föräldrar eller min moster eller mina kusiner henne eller så tar hon bussen ibland. annars är hon mest hemma i sitt hus

Svar: Det är ingen annan i släkten som har cancer. Min kusin som är drygt 60 år sa till mig att alla människor får cancer förr eller senare! Om inte annat när de blir gamla o svaga o är på väg att dö. Min mamma fick ju det i sista månaden. Den 28 maj upptäckte läkarna det och den 14 juni dog hon!
Kattägare

2014-04-11 @ 18:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0