Måste berätta om mina barnbarn lite

Anton är ju drygt 1½ år och Melker är drygt ½ år.
 
Hur omtänksam Anton är mot Melker, som inte kan gå.
 
En dag började Anton rulla en boll till min dotter. Men ganska snart tyckte han synd om Melker,
som låg på magen på en matta. Så han började springa till Melker och la bollen framför honom
och rullade den vidare till vår dotter och så fortsatte det! Melker tyckte att det var jätteroligt!
 
I veckan pratade jag och min dotter i telefon. Rätt var det var började hon att skratta. Vad är det?
frågade jag.
 
De satt och åt mellanmål, men Melker brukar för det mesta äta flytande, men har börjat äta lite
fast föda.
 
Men Anton tyckte synd om Melker att han bara skulle sitta i gåstolen, så han började duka fram
muggar och tyckte att Melker också skulle vara med och sitta med dem och äta mellanmål!
 
Det är hemskt när man är sjuk så länge och inte får träffa sina små älsklingar!
 
KRAM från mormor!
 
Ha en bra kväll!
 
 

Kommentarer
Postat av: ingbac44

Det är underbart med ungar, men vad synd att du inte orkar träffa dom så mycket.

Svar: Hej! Jag orkar nog korta stunder, men vill inte smitta ned dem!
KRAM!!
Kattägare

2013-03-08 @ 19:08:16
URL: http://www.nattstad.se/ingbac44
Postat av: Lotta

Goa dom är! Synd du ska vara dålig och inte kunna träffa dom så ofta som du vill.
Kram!

Svar: Ja, man vill ju inte smitta ner dem heller! Även om man längtar så mycket efter dem!
KRAM!!
Kattägare

2013-03-08 @ 19:17:27
URL: http://nattstad.se/lottiz63
Postat av: Jennifer

Fint skrivet! Kanske har de fått sin omtänksamhet från sin mormor ;) puss

Svar: Nej! Jag tänkte att de har fått sin omtänksamhet från sina föräldrar! :) puss!
Kattägare

2013-03-08 @ 19:48:14
Postat av: Carina

Fin bild på dina barnbarn.
Ingrid är alltid väldigt omtänksam mot sin kusin Alexander. Kram

2013-03-09 @ 06:28:25
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Carina

Fin bild på dina barnbarn.
Ingrid är alltid väldigt omtänksam mot sin kusin Alexander. Kram

Svar: Tack! De har vuxit lite nu sen bilden togs! Det är så gulligt att se små barn vara omtänksamma, särskilt mot mindre barn!
KRAM!!
Kattägare

2013-03-09 @ 06:28:46
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0