En härlig röra med ögonen

 
För drygt ett år sedan ramlade jag ju på en trottoarkant.
Glasögonen gick sönder och jag fick en fraktur bakom högra ögat.
 
Jag har blivit sämre och sämre i synen, såg inte texten på TV, svårt att se när man var ute
och gick.
 
Jag gick till optikern, som komstaterade att synen hade försämrats betydydligt! Det var ingen
idé att köpa glasögon tyckte dem. Jag fick inte gå med glasögon ute.
 
Jag hade tid hos hos min ögonläkare idag, som sa att hans operation hade lyckats (inom plastkirurgin).
Men att vänster öga hade försämrats betydligt med synen, Jag skulle kontakta optikern igen och höra med dem om jag skulle prova ut glasögon eller operera det vänstra ögat.
 
Jag rimgde dem och skulle höra, de hade inte tid att lyssna på mig i telefon!!!
 
Jag beställde tid hos min distriktsläkare, den 8/8 kommer han tillbaks. Då får han skriva remiss till
en ögonläkare.
 
Min ögpnläkare kommer tillbaks den 12(8.
 
I morse ringde jag Folksam och frågade om man kunde få någon ersättning för någon av de fem kroniska sjukdomarna som jag ha. När jag sa vilka de var, skrattade hon bara och sa: Man får bara
ersättning för livshotande sjukdomar! Vad betalar man för då? Man får inga pengar medans man lever i alla fall!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anette

Åh! Låter väldigt jobbigt! Men fick du någon ersättning när du ramlat? Det var ju ett olycksfall.
Kram från
"bondebacka" på Gratisbio :)

2013-07-12 @ 20:29:12
Postat av: ingbac44

Vad jobbigt för dig med ögonen. Inte nog med de problem du redan hade innan

Svar: Nej, det börjar bli lite mycket nu, när det börjar göra hemskt ont i lederna också, p g a psoriasisen också!
Kram!
Kattägare

2013-07-13 @ 10:10:00
URL: http://www.nattstad.se/ingbac44
Postat av: Lotta

Men fy vad du har det jobbigt. Det vill som aldrig ta slut.
Sköt om dig!
Kram!

Svar: Tack! Ska försöka!
Kram!
Kattägare

2013-07-13 @ 11:41:39
URL: http://lottashullerombuller.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0