Idag har jag höllt på med blommor

 
Idag anlände två Hibiskusar som jag bytte med en fb-vän, en var en Nejlikehibiskus som var rotad, den sattes i jord samt en cerise dubbel Hibiskus, som behövde rotas lite till! Lite bilder kommer mina blommor, men sedan har jag odling i mitt rum, på micron och Saint Pauliorna kom inte med (varken på fönsterbädet eller blombordet!
 
Ha en bra dag!
 
Kram!
 
 Den nya röda Nejlikehibiskusen
 
 
Stora köksfönstret, som bara består av Hibiskusar!
Novemberkaktus, köpt på Tradera, Zebrablad köpt på Tradera, Kaffeplanta köpt på Tradera, snöoxalis, fått av en fb-vän, Orkidé köpt på Plantagen, Flasklilja fått av en fb-vän, Orkidé fått av en fb-vän.
Orkidé fått av em fb-väb, Pelargon köpt på Tradera och en Hibiskus bytt med en fb-vän
Hoya fått av en fb-vän, Palettblad fått av en Traderavän och ett Palettblad köpt av en fb-vän!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så mycket fina blommor du har.
Du är duktig och har riktigt gröna fingrar.
Kram <3

Svar: Tack! Men jobbigt att sköta! En tredjedel kom inte med. Och nu börjar platserna att ställa krukor på! Så kan det hända när man öppnar en blomgrupp på facebook! :)
KRAM!!!!
Kattägare

2015-04-08 @ 16:11:05
URL: http://lottashullerombuller.bloggplatsen.se
Postat av: Marie

Hej!
Om den kommer igång bra din nejlikehibiskus så skulle jag vilja köpa ett skott av dig. Eller vet du var man kan hitta skott av en sån?
MVH/Marie

Svar: Hej! Jag har två köp- o säljgrupper för blommor på fb! https://www.facebook.com/groups/637883623003925/ bl a. Hade Hibiskusskott ute på Tradera i veckan, men Nejlikehibiskusen är liten!
Kattägare

2015-05-30 @ 16:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0