Idag började vi COOP:s Matkasse

 
Idag har vi börjat med COOP:s Matkasse för två personer och fyra middagar.
Den kostar 449:-, men första ggn man beställer en Matkasse får man 100:- i rabatt.
 
Middagen heter Pasta med heta räkor.
 
Recept för två personer: (för fyra personer dubblar man indigrienserna oc för sex personer tredubblar man för två personer)
 
Pasta                         250 gram
Olivolja                      1 msk
Gul lök, strimlad         0,5 st
Vitlöksklyfta, pressad  1 st
Tomatpuré                   1 msk
Röd chili, hackad        0,5 st
Honung                        0,5 st
Grädde                        0,5 dl
Vatten                          0,5 dl
Salt                              0,5 tsk
Svartpeppar                 0,25 tsk
Räkor                           170 gram
Sparris, ansad              100 gram
 
1. Koka pastan.
 
2. Hetta upp olja i en kastrull och stek lök, vitlök, tomatpuré, chili och honung i 2 min under omrörning. Slå på grädde och vatten. Salta och peppra. Koka c:a 10 min, lägg i räkorna och rör runt.
 
3. Lägg sparrisen i saltat kokande vatten och koka 3 min.
 
4. Fördela pastan i talrikarna och toppa med såsen och servera med sparris.
 
Smaklig måltid!
 
Ha en bra kväll!
 
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack för det middagstipset. Låter gott så det ska jag prova någon dag.
Kram <3

Svar: Gör så! Hoppas du blir nöjd!
Kram! <3
Kattägare

2014-05-01 @ 17:59:39
URL: http://lottashullerombuller.bloggplatsen.se
Postat av: sSusanne

Ser gott ut..:)

Svar: Ja, det var det också! :)
Kattägare

2014-05-01 @ 19:23:58
URL: http://www.mylovleydog.se
Postat av: Anette

Smaskigt! :) Hoppas de andra middagarna också smakar bra. Du får skriva och berätta! Smidigt att beställa mat till dörren :) Ica har hemkörning i vår stad.
Kram <3

Svar: Ja, det ska jag göra! Vi har Mathem.se, Middagsfrid.se, Mat.se, Linas Matkasse och Citygross.se.
Kram!
Kattägare

2014-05-01 @ 20:26:17
Postat av: frida ehn(25frida)

Hej! Vad kul att ni har börjat med coops matkasse. Hoppas dom har bra mat i kassarna.
Idag är jag hemma från jobbet för jag har migrän och har börjat få öroninflammation i höger öra. Hade förut bara öronflammation i vänster öra. Så nu måste jag äta medicin igen.

Svar: Usch då, du får krya på dig. Hur kom de fram till att du hade migrän och inte "vanlig" huvudvärk? Fick du ta prover eller vad gjorde de? Vi har varit hos dottern med familj nu, ska skriva en kort blogg!
Kattägare

2014-05-02 @ 14:47:45
Postat av: Anette

***** Grattis på Namnsdagen!***** :)

Har du förresten testat Nasaleze någon gång vid allergi?
Nasaleze består av ett naturligt pulver av cellulosa med en doft av mint som ”puffas” upp i näsan och omedelbart bildar en näst intill ogenomtränglig allergenbarriär. Barriären hindrar allergenerna att nå nässlemhinnan och symptomen lindras eller uteblir helt. Lindringen uppkommer oftast inom några minuter. Nasaleze tas inte upp av kroppen och reagerar därför inte på ett biologiskt/medicinskt sätt. När pulvret kommer i kontakt med de fuktiga slemhinnorna omvandlas det till en gel som förstärker barriären. Nasaleze har genomgått 8 kliniska studier och säljs i över 40 länder.
Jag tycker det funkar riktigt bra :)Finns på apotek o hälsokostaffärer.
Kram <3

Svar: Tack för grattiset! Jag har inte prövat Nazaleze, verkar spännande. Hur mycket kostar det och hur länge räcker det?Kram <3
Kattägare

2014-05-03 @ 12:44:01
Postat av: Anette

Jag brukar beställa från apotea.se på nätet. Fri frakt :) Eftersom vi är med i Hyresgästföreningen så får vi 7% rabatt på allt på apotea.

Nasaleze 500 mg kostar 105 kr. Finns även dubbelpack för 175 kr. Om man tar det morgon o kväll så räcker en flaska i 30 dagar. Cellulosapulvret kommer från tall :)

Svar: OK! Vi är med i Hyresgästföreningen också, tack för tipset!
Kram! <3
Kattägare

2014-05-03 @ 19:40:22
Postat av: frida ehn(25frida)

Jag har haft någon sort form av kraftig huvudvärk i många år men man har inte tidigare kommit fram helt och hållet att det är migrän jag har. Jag har under många år fått röda och rinnande ögon och fwörst har man trott att jag har haft fel styrka på mina glasögon och så. Men i december förra året var jag hos en doktor och när jag fick berätt alla olika symtomer jag får när jag har huvudvär då sa doktorn att jag mycket väl har migrän. När jag får huvudvärk och migrän blir jag röd i ena eller båda ögonen,ögonen rinner, jag ser suddigt,mår illa, måste ibland spy och tappar känseln från tårna till huvudet på bara höger sidan av kroppen

Svar: Behövde du inte göra någon närmare undersökning för att få medicin för migrän då?
Kattägare

2014-05-03 @ 22:18:59
Postat av: frida ehn(25frida)

Nej, jag behövde inte göra någon undersökning för att dom skulle komma fram till att jag har migrän. Jag har en moster i min släkt som också har migrän. Jag har haft symtomer på migrän sen 1997. Men tidigare har dom bara trott det varit vanlig huvudvärk. Nu ska jag ta min migrän medicin precis när migränen har brutit ut och så ska den gå över rätt fort. Ska bara ta en tablett per migränanfall.

Svar: OK! Tack! <3
Kattägare

2014-05-04 @ 10:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0