Dagens middag nr 3 från COOP:s matkasse, Pastabakad kyckling

 
Idag åt vi middag nr 3 ur COOP:s matkasse, Pestobakad kyckling
 
Detta är för 2 portioner, om ni vill göra 4 portioner, dubbla indigrienserna och 6 portioner tredubbla indigrienserna.
 
Ris                                   1,5 dl
 
Kycklingfilé                     250 gram
 
Salt                                 0,5 tsk
 
Svartpeppar                    0,25 tsk
 
Grädde                           1 dl
 
Grön Pesto                     0,5 dl
 
Coctailtomater               250 gram
 
1. Sätt ugnen på 225 grader
 
2. Koka riset
 
3. Dela filéerna i 2-3 avlånga bitar och lägg i en ugnsform. Salta och peppra.
 
4. Blanda grädde och pesto. Häll blandni8ngen över kycklingen och fördela tomaterna runt om.
 
5. Tillaga mitt i ugnen c:a 25 minuter tills kycklingen är helt genomstekt.
 
Det blev fem filéer.
 
Nu hade inte vi någon pesto hemma, utan tog riven ost.
 
Smaklig måltid!
 
Ha en bra kväll!
 
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: frida ehn(25frida)

Vad gott det lätt. Älskar kyckling så det receptet ska jag testa nästa gång jag ska äta kyckling

Svar: Gör det, men ännu så länge var laxen med jordnötssåsen godast! Vi har en middag kvar, en Taccosmiddag.
Kattägare

2014-05-06 @ 18:08:05
Postat av: Antoinette

Ser gott ut! Hade nog också valt ost, är inte så förtjust i pesto.

Svar: Hej! Vi hade inte pesto hemma. Jag vet inte om jag har ätit det någon gång! Ser inge gott ut på receptet! SURDEGSJERKER!!!!!!
Kattägare

2014-05-11 @ 19:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0