Är så ledsen idag

 
Detta får inte hända med en sådan ung människa som bara var 70 år!
 
Denna CANCER!
 
Jag blev alldeles kall i kroppen när jag fick ett meddelande från en dotter till en vän från Maria Nova sedan 2008 och sedan vänner på Fb, skrev i eftermiddags att hennes mamma somnat in igår kväll.
 
Hennes dotter och jag har haft kontakt i c:a en vecka. Jag visste inte vilka och hur många som viste att hon var svårt sjuk.
 
Man blir påmind överallt, med blommor, fuskkrage, benvärmare, sockor m m som hon har varit snäll och stickat! Glömmer aldrig när hon skickade upp en massa kantareller helt plötsligt!
 
Jag saknar dig så!!!
 
Vi var ju kompisar! Äldst i Maria Nova-vännerna var vi!
 
Här är en av blomskotten jag fick av dig, Flammingoblomman:
 
Vila i frid!
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida Ehn(25frida) från grattisbio

Hej! vad synd att din vän har dött. tråkigt det ska vara med cancer.. hoppas din vän hade det bra ändå fast hon hade cancer.. vet själv hur tråkigt det är när någon av ens nära och kära går bort i cancer.. min morfar dog 1999 av magcancer.. sen har min ena syster som blir 36 år i augusti haft cancer i sitt ena knä i två gånger. första gången cancern kom i knät då var hon bara 15 år och andra gången var hon 30 år och snart för 1 år sen blev man tvungen att ta bort stora delar av hennes ena ben en bot ovanför knät och ända ner till foten så hon har nu en protes på benet och så går hon med kryckor och åker rullstol och i början av 2014 köpte hon sig en sorts elcykel som hon kan åka på fast hon har protes..
jag har varit väldigt ledsen många år för jag har varit orolig att något ska hända med min syster och hennes cancer som har kommit tillbaka och så.. min syster står mig mycket nära och hon har varit och är en mycket stor förebild för mig.. när saker är jobbigt för mig tänker jag ofta på henne och då blir det bättre för mig.. jag skulle inte kunna tänka mig ett framtida liv och min stora syster inte skulle finnas kvar i livet..

Svar: Att de aldrig kan få stopp på denna sjukdom och hitta på något botemedel! Min mamma dog ju i cancer (jag tror i lymfkörtlarna, allt gick så fort, den 28/5 fick hon reda på det och den 14/6 dog hon år 2009, men hon var 93 år). Hemska sjukdom!
Kattägare

2014-07-22 @ 09:32:45
Postat av: Lotta

Usch ja det är så tragiskt.
Saknar Ingrid jättemycket men vi får försöka tänka att hon nu slipper att lida & har det nu bra.
Varma kramar!

Svar: Jag vet inte hur länge hon har haft cancer, vet du? Hoppas att hon inte fick lida för länge, underbara Ingrid! Visste inte hur många som visste att hon var allvarligt sjuk och vilka. Det fick jag aldrig något svar på från Marie. Ja vi för trösta oss med att hon inte har ont längre! En varm kram tillbaks! <3
Kattägare

2014-07-22 @ 14:54:30
URL: http://lottashullerombuller.bloggplatsen.se
Postat av: Frida Ehn(25frida) från grattisbio

ja, cancer är en mycket hemsk sjukdom..
hur är det med dej och din sambo nu så här i värmen? med mig och min kille är det bra.. försöker göra så lite som möjligt när det är så varmt att man nästan smälter bort så här under semestern.. sen orkar inte våra katter göra så mycket heller för att de också tycker det är för varmt.

Svar: Ja det gäller att dricka mycket! Sambon fick migrän idag p g a värmen. Jag var hos ögonläkaren och kollade synen. Ska skaffa nya glasögon nu efter operationen. I morgon ska vi försöka att komma iväg till dottern med familj. Det är deras sista semestervecka!
Kattägare

2014-07-22 @ 21:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0