Idag har vi varit runt på kyrkogårdarna

 
Vi var först på Minneslunden på Skogskyrkogården, där mamma ligger. Där tände vi en marschall.
 
Sedan åkte vi till Bromma kyrkogård, idag var det 18 år sedan min pappa dog. Där satte vi en marschall och sex penséer.
 
Sedan åkte vi till Nacka kyrkogård där min mormor och morfar ligger och satte sex penséer.
 
Här är det fint väder, solen skiner och det är ganska varmt!
 
Ha en bra dag!
 
Kram!
 
 Minneslunden på Skogskyrkogården.
 
Bromma Kyrkogård
 
Nacka Kyrkogård.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad fint ni har gjort!
Kram!

Svar: Tack! Vi var på Plantagen igår och köpte lite!
Kram!
Kattägare

2014-04-17 @ 19:01:25
URL: http://lottashullerombuller.bloggplatsen.se
Postat av: Anette

Glad Påsk! :D
Kom plötsligt på att det var väldigt längesen jag tittade in på din blogg! Hur är det med dig nu?
Här rullar det på och jag mår skapligt. Försöker vara ute o promenera lite mer nu på våren. Hoppas på att "kristallerna" håller sig på plats detta året!
Kram <3

Svar: Ja det var verkligen länge sedan du hörde av dig, har saknat dig så! Nu är det bara lite förkylning och feber. Såg på 112 igår, där var det en man som hade samma sjukdom som du med kristaller, då tänkte jag på dig igen! Glad Påsk på dig med! Du kan väl skriva lite oftare?
Kram! <3
Kattägare

2014-04-18 @ 13:25:26
Postat av: Anette

Åh! Har du saknat mig!?? Blir ju nästan lite rörd ju.....;)
Ja, jag ska försöka skriva lite oftare :)

Jag hänger fortfarande på Gratisbio. Där är det sig likt! Har skrivit till supporten ett flertal gånger men får aldrig några svar....
Ha det så bra!
Kram <3

Svar: Ja, det förstår du väl att jag har saknat dig! Vi skrev ju till varandra varje dag nästan på Gratisbio, sedan fortsatte du att läsa mina bloggar. Då blev jag så glad! Men nu har det varit ett långt uppehåll! Vad vill du supporten på Gratisbio?
Kram! <3
Kattägare

2014-04-18 @ 22:53:05
Postat av: Anette

Jo, vi skrev till varann rätt ofta på Gratisbio. Det är kul att få vänner på det här sättet :)Synd att du bor så pass långt bort....annars kunde vi träffas o ta en fika ;)

Jag har skrivit till supporten på Gratisbio om olika saker. Främst att man ofta inte får poäng som man ska när man handlar genom dem. Sen har jag även haft synpunkter på att det inte händer så mycket på sidan längre. Inga dubbla aktivitetspoäng, inget i samband med jul o påsk etc. De skickar heller inte ut några nyhetsbrev längre.

Men jag hänger kvar ändå - kan ju skrapa ihop lite poäng där trots allt o så "prata" med mina vänner :)


Svar: Vart bodde du? Det skulle verkligen vara kul o träffas o fika!Ska till dottern med familj o äta nu! Ha det bra! Kram! <3
Kattägare

2014-04-19 @ 00:27:49
Postat av: Frida Ehn(25frida) från grattisbio

hej! vad kul att ni var till en massa kyrkogårdar och satte ljus och blommor för nära och kära..

Svar: Ja, det ville jag. Min pappa hade ju varit död i 18 år på skärtorsdagen. Den andra graven där mormor och morfar ligger, har vi gravbrev till, så där satte vi lite blommor. Mamma ligger i den närmaste kyrkogården från oss, så där satte vi en marschall.
Kattägare

2014-04-21 @ 10:05:28
Postat av: Frida Ehn(25frida) från grattisbio

i min släkt är det min morfar, farfar, farmor och sen en låsasmfarmor till mig som är döda.. min morfar har varit död i 15 år i år, min farfar har varit död i 13 år i år. min farmor däremot har varit död i 35 år i år för hon dog 1980 när inte jag var född så henne har jag aldrig träffat.. sen kommer jag inte ihåg när min låsasfarmor dom men det är inte så många år sen i allafall.. varför jag kallar henne för min låsasfarmor är för att tjejen min farfar hade umgånge med sen några år efter min riktiga farmor dog alltid har funnits i mitt liv. min morfar och farfar stog mig mycket nära när de levde. sen när dom dog var det extra jobbigt för jag var den sista av barnbarnen som cyklade med min morfar innan han fick cancer i sin mage och fick ligga på sjukhuset tills han dog och jag var med mina föräldrar hem till min farfar och fick se min farfar ligga i sin säng med sina kläder på sig inför döden. För mig känns det som det var jag som hittade honom liggandes i sin säng så jag har fortfarande minnen kvar efter det.. alltid tråkigt när någon i ens familj eller släkt dör.. om min morfar hade levt idag skulle han vara 89 år idag, min farfar skulle bli 91 år i år om han hade levt, min farmor skulle bli 90 år i år och min låsasfarmor skulle bli 89 år i år.. nu har jag bara min mormor kvar i livet och hon blir 81 år i augusti. jag hoppas hon får leva många år till för enligt mig är hon mycket frisk i övrigt förutom att hon har lite ont i sina fötter och knän.. men hon bor fortfarande kvar själv i huset som hon har bott i sen hon köpte det tillsammans med min morfar, min mamma och mina mostrar på 50 talet..

Svar: Ja, då får vi hoppas att din mormor får leva länge till, så ni får vara tillsammans länge till! <3
Kattägare

2014-04-26 @ 15:09:20
Postat av: frida ehn(25frida)

Ja,verkligen.Många gånger har jag blivit ledsen inombords när min mormor säger att hom vill skaffa sig en bil ellermåla om sitt hus och så men direkt efter hon har sakt det att det nog inte är någon ide för jag(Mormor)dör ändå snart.jag är stolt över min mormor som klarar av att bo kvar i sitt hus med stor trädgård och ett extra hus på pården som min morfar har byggt en gång i tiden. Jag är rädd om min mormor och glad att hon finns fast hon många gånger har sakt dumma saker till mig om hur jag ser ut och så. Men ändå ser jag upp till min mormor som har klarat av mycket i sitt liv. När mormor var yngre då jobba hon som dagmamma, sen hjälplärare åt en utveclingstörd pojke på ett fritids och så har hon också varit hemmafru och tagit hand om hem, sina barn och min morfar mycket när hon blev pansionär och morfar blev sjuk i magcancer.

Svar: Det blev jag med de sista åren mamma levde, när hon sa så!
Kattägare

2014-04-26 @ 22:18:42
Postat av: frida ehn(25frida)

Vad kul det är att få läsa din blogg och prata med dej. Hur gammla är Anton och Melker nu? Hur går det för din dotter att jobba som dagmamma? Hur mår du ocu dintman?
Kram en vän

Svar: Ja det är kul att vi håller kontakten! Anton fyller tre år juni och Melker två år i augusti. Det går bra för min dotter att vara dagmamma, nu har hon köpt en 7-sitsig bil också och åker runt med dem! Min sambo går ganska bra, men jag har varit förkyld och haft feber i nästan två veckor. Idag fyller min svärfar 80 år, men jag kunde inte följa med. Fick en tårtbit med upp med sambon iaf! Kram!!!
Kattägare

2014-04-27 @ 09:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0