I natt vaknade jag tidigt

 
Jag vaknade kl 2, för lakanen var alldeles blöta av svätt. Kl 4 ringde jag min öron/näsa/halsläkare
och pratade in att jag ville komma på jourtid idag.
 
De ringde kl 8 och sa att det inte fanns någon tid idag, utan jag skulle gå till vår distriktsläkarmottagning.
Jag gick dit på drop-in. Jag fick vänta 20-30 minuter. Sedan ropade de in mig. Men de fick bara ta 5 minuter för varje patient, så det blev sjukligt hittat där. Jag gick till labbet och tog några prover.
 
Sedan satte jag mig på en stol utanför läkarens dörr för att vänta på att patienten skulle gå ut. Där satt jag 30 minuter, utan att något hände. Då gick jag till receptionen och frågade vilken läkare jag hade varit hos. Jag fick namnet och gick till den koridoren ifen. Då kommer läkaren med en ny patient som han har varit och ropat upp!!
 
Då hade det varit ett akutfall, som han måste ta. När inte jag satt på stolen när han kom, hämtade en ny patient.
 
Då fick jag sitta och vänta ett tag till. Sen blev jag inropad och han talade om att det var inget fel på mig, jag skulle söka en öra/näsa/halsläkare!
 
Nästa vecka har jag en bokad tid hos min distriktsläkare, får se vad han säger!
 
 
Två blommor till har slagit ut, vit S:t Paula och Hoyan (inte mycket blommor på den i år)
 
I kväll blir det hockey!
 
Kram!!

Kommentarer
Postat av: ingbac44

Ja, man får inte vara sjuk om man ska orka med att söka vård.

2013-05-03 @ 16:47:35
URL: http://www.nattstad.se/ingbac44
Postat av: Monicka Israelsson

Hej!Hoppas du får bättre hjälp nästa gång då!Kul med blommor som slagit ut! Ha en trevlig helg!Monicka.

2013-05-03 @ 17:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0