Dagens middag med recept

Tacopaj, 6 portioner  (jag tycker att det är mer för 4 portioner)
 
Pajdeg:
 
75 g smör eller margarin
2 1/4 dl mjölk
6 dl vetemjölk
½ tsk salt
1 msk nakpulver
 
Fyllning
 
500 g köttfärs
1 msk smör eller margarin
1 påse tacokryddmix
1 vitlöksklyfta
2 msk tomatpuré
2 dl vatten
2 tomater
2 dl creme fraiche
½ dl majonäs
2 dl riven ost
salt, peppar
½ rödlök
 
Ugn: 225 grader
 
Gör så här:
 
Pajdeg:
 
Smält smöret i en stor kastrull. Häll i mjölken och blanda i mjöl, salt och bakpulver och arbeta ihop till en deg. Platta ut degen i en stor pajform.
 
Fyllning:
 
Fräs färsen smulig i en stekpanna med smör. Strö över kryddmixen, pressa i vitlök och tillsätt tomatpuré och vatten och koka ihop i 5 minuter. Lägg fyllningen i pajformen. Tärna tomaterna och strö över.
 
Blanda créme fraiche, majonäs, ost, salt och peppar och bred över färsen. Strö över tunt skivad lök och grädda i 15 minuter.
 
JÄTTEGOTT!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Mums... :)

Svar: Verkligen! Den godaste pajen jag vet!
KRAM!!
Kattägare

2013-04-08 @ 19:53:46
URL: http://nattstad.se/lottiz63
Postat av: Therese

Åh va gott, det var länge sen jag gjorde. Min man älskar tacopaj, det ska jag göra imorgon. Tack för tipset =)
Kram!

Svar: OK! Jag tycker att den pajen är den godaste pajen som finns!
KRAM!!
Kattägare

2013-04-11 @ 20:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0