Mycket som har hänt det sista dygnet

 
Igår kl 14.00 började det. Två personbilar och våran buss krockade i korsningen nedanför oss.
 
Kl 16.10 blev det mörkt i hela södra Sthlm! En ambulans kom och hämtade någon som antagligen hade halkat utanför vår port!
 
Vid 18-taget kom två brandkårer och en ambulans. Då hade det börjat brinna i en lägenhet (antagligen av något stearinljus, som någon gick omkring med i mörkret.
 
Kl 19.10 kom strömmen tillbaks! Då blev det mat!!! :)
 
 
Idag ringde kl 7.30. Jag skulle till min tarmläkare kl 9.00. Taxin var försenad. Men jag kom precis klockan 9.00, när jag skulle vara där. Ny läkare. Det blev ett blodprov och jag skulle fortsätta att äta pencelin.
 
Så jag beställde Taxin till apoteket. Hon hade inte ringt in medecinerna! Fick sitta i telefonkö med mobilen och skulle fråga varför? Datafel, skyllde de på. Efter ½-timme kom medecinen. DÅ FANNS DEN INTE INNE PÅ APOTEKET!!!!!!!!!! Då sa hon att närmaste ställe var inne i stan, där jag just varit, som ett apotek hade det!!
Eller i gallerian, där jag var! Jag gick dit. Slut där också! De skulle beställa hem till i morgon.
 
Sedan handlade jag lite och passade på att välta c:a 10 toarullsförpackningar!! En yngre tjej stod där o skratta, vi skratta bägge o hon hjälpte mig att plocka upp allt!
 
Efter det ringde jag sambon o undrade om han kunde skjutsa hem mig. nget svar!!
 
Fick ta Taxi hem!! När jag kom hem, låg han och sov klockan 12.00!!!
 
Ett kort från väntrummet på sjukhuset inne i stan!
 
Ha en bra kväll!!
 
KRAM!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0